Je bedrijfsgegevens op Google Maps

11-01-2013 | Marcel van Langen | Google | google, gouden gids, maps, place page, bedrijven

Je kunt je als bedrijf laten vermelden op Google Maps. Dat is een goed idee omdat steeds meer consumenten en bedrijven Google gebruiken als ze op zoek zijn naar een (lokale) leverancier. Het is dan natuurlijk wel zaak om je vermelding zo professioneel mogelijk te maken. In dit artikel nemen we je mee naar een goede vermelding.

Heb je een bedrijf en neem je je bedrijf serieus, dan kun je eigenlijk niet zonder een goede vermelding op Google. Natuurlijk moet je een website hebben die in orde is, maar Google biedt meer mogelijkheden. Er bestaat namelijk zoiets als Google Places. Google Places linkt jouw bedrijf aan een geografische locatie en koppelt daaraan allerhande gegevens. Heb je hier een goede vermelding, dan worden je gegevens uit Google Places ook getoond bij de algemene zoekresultaten. Daarnaast worden de gegevens getoond bij het zoeken binnen Google Maps. Je zou zelfs je profielpagina uit Google Places kunnen gebruiken als website. Zeker als mobiele website is dat geen idee, want de profielpagina is hiervoor geoptimaliseerd. Er zijn nog veel meer voordelen, maar het gaat te ver om deze hier allemaal te vermelden. Tijd om praktisch te worden!

Om te beginnen ga je naar Google Places. Je kunt hier inloggen met je Google account. Dit is hetzelfde account dat je ook gebruikt voor bijvoorbeeld Adwords, Gmail, Analytics etc. etc. Je hebt er vast eentje! En mocht je toch nog geen account hebben, dan maak je deze net zo makkelijk direct aan. Nu kun je je bedrijf toevoegen. Bij Google kun je nu een telefoonnummer opgeven. Google kijkt dan direct of er wellicht al bedrijfsgegevens gekoppeld zijn. Zo ja, dan worden deze getoond, zo nee, dan kun je je bedrijf toevoegen. Je kunt van alles opgeven, van contactgegevens tot openingstijden.

Heb je alles ingevuld, dan worden je gegevens nog niet direct vermeld. Google gaat namelijk eerst controleren of je wel bent wie je zegt dat je bent. Je kunt deze verificatie op verschillende manieren doen, een makkelijke manier is om dit per briefkaart te doen. Na een aantal dagen ontvang je per post een bedrijf van Google. Daarin staan de vervolgstappen die je moet zetten om definitief vermeld te worden op Google Maps. In de brief staat een PINcode vermeld. Deze moet u invoeren om uw vermelding te activeren. Je vermelding is geactiveerd! Let er wel op dat je gegevens nog steeds niet worden vermeld. Dit komt omdat Google maximaal een week nodig heeft om de vermelding intern verder te verwerken. Nog even geduld dus!

Heb je eenmaal je vermelding te pakken, dan ontstaan er allerlei nieuwe commerciele kansen voor je bedrijf. Zo kunnen bezoekers recensies schrijven bij je vermelding. Of je kunt een actiecode met coupons beginnen. Of een mooie QR code gebruiken om direct te verwijzen naar je Google Places profiel. Sowieso is het handig om eens in de zoveel tijd de statistieken van Google Places te bekijken, zodat je kunt zien wat mensen hebben ingetypt, hoeveel mensen hebben doorgeklikt etc.

Over Morloff

Morloff ontwerpt en realiseert succesvolle webtoepassingen op het gebied van procesoptimalisatie, eCommerce en rapportage door de inzet van moderne webtechnieken, sociale media en zoekmachine optimalisatie.

over ons | diensten | portfolio | contact | route

naar website IJsmonster.nl naar website ICT intermediairs naar website marcelvanlangen.com

Twitter

Morloff

Cuneraweg 169a
3911 RH Rhenen

M +31 (0)6 - 515 96 189
W www.morloff.nl
E contactformulier

Morloff op Twitter Morloff op Facebook Morloff op LinkedIn Morloff via RSS