Screenshots van CMS FRITZ en HEIDI

13-06-2012 | Marcel van Langen | eCommerce | ecommerce, webshop, software

Op verzoek heb ik een aantal screenshots gemaakt van het CMS FRITZ. Dit CMS is in huis ontwikkeld en draait onder een groot aantal websites. Binnen FRITZ is ook FRANZ opgenomen: een planningtool voor golfscholen. En sinds kort is de familie nog verder uitgebreid met HEIDI: de e-commerce oplossing. De screenshots zijn vooral bedoeld om HEIDI te laten zien!

Dit is het welkom scherm van FRITZ. Zoals je kunt zien kan een beheerder meerdere websites / webshops beheren. Ook is het eenvoudig mogelijk om contact op te nemen met Morloff vanuit FRITZ. Afhankelijk van de modules die een website / webshop heeft gekregen, wordt het dashboard gevuld.

Vanzelfsprekend kunnen beheerders zelf pagina's aanmaken, wijzigen en verwijderen. Een pagina kan geheel naar eigen smaak worden opgemaakt, met bijvoorbeeld tekst, afbeeldingen, video's, opmaak etc. Ook kunnen aan de pagina's metatags worden meegegeven. Deze overschrijven een eventueel in de configuratie opgegeven standaard set metatags.

Een website kan een of meerdere menu's bevatten. Ieder menu kan door de beheerder zelf worden opgebouwd. Dit gebeurt in dit onderdeel. Dit onderdeel ondersteunt ook menustructuren met meerdere niveau's.

Dit is het dashboard voor HEIDI, de e-commerce oplossing. Welke informatie hier verschijnt is afhankelijk van de settings van de webshop. Hierboven zie je het dashboard van IJsmonster.nl in de testfase. Er zijn dan ook nog geen bestellingen.

Productbeheer is intuïtief opgezet. Het screenshot toont een overzicht van producten met behulp van kleine afbeeldingen. Het is ook mogelijk deze gegevens op andere manier te presenteren. Alle informatie over het product kan hier eenvoudig worden beheerd.

Voorraadbeheer kan op verschillende manieren. Hierboven zie je voorraadbeheer via een overzichtsscherm. Het is ook mogelijk de voorraden te beheren bij de producten of via het uploaden van een XLS bestand. Bij bestellingen en mutaties worden voorraadstanden automatisch aangepast.

HEIDI ondersteunt het gebruik van vouchers. Vouchers kunnen worden aangemaakt via de beheermodule. Deze kunnen worden aangemaakt per stuk (waarbij een unieke vouchercode door het systeem wordt voorgesteld, die naderhand is te wijzigen) of in batch. In dat geval maakt het systeem de vouchercodes aan.

HEIDI genereert zelf de facturen in PDF formaat. Hiervoor gebruikt HEIDI vanzelfsprekend de gegevens van de bestelling. Voor de opmaak van de factuur is een template beschikbaar. Deze is volledig naar eigen smaak en huisstijl aan te passen. Dat gebeurt in dit onderdeel. Facturen kunnen vervolgens door het systeem per e-mail worden verzonden.

FRITZ en HEIDI bieden de beheerder een aantal rapporten om meer inzicht te krijgen in het gedrag van beheerders en gebruikers. In dit screenshot zie je hiervan een voorbeeld. Hier worden de zoektermen van bezoekers van de webshop in tabelvorm en op grafische wijze aan de beheerder gepresenteerd.

Over Morloff

Morloff ontwerpt en realiseert succesvolle webtoepassingen op het gebied van procesoptimalisatie, eCommerce en rapportage door de inzet van moderne webtechnieken, sociale media en zoekmachine optimalisatie.

over ons | diensten | portfolio | contact | route

naar website IJsmonster.nl naar website ICT intermediairs naar website marcelvanlangen.com

Twitter

Morloff

Cuneraweg 169a
3911 RH Rhenen

M +31 (0)6 - 515 96 189
W www.morloff.nl
E contactformulier

Morloff op Twitter Morloff op Facebook Morloff op LinkedIn Morloff via RSS